Her er manden der skal skabe B&O's kommende ikoner
Bang & Olufsen udnævner Miklu Silvanto til chefdesigner og som senior vice president bliver han også medlem af selskabets globale ledelse og skal rapportere direkte til topchefen Kristian Teär.
Miklu Silvanto tiltræder 15. marts og har senest arbejdet for blandt andre Gemic og AirBnB. Han har omfattende erfaring med teknologi og industrielt design.
Særligt 10 år i Apples industrielle designteam lyser op. Her var han med til at skabe nogle af Apples mest kendte forbrugerprodukter.
- Miklu har omfattende erfaring med at lede teknologi- og designteams og skabe fremragende kundeoplevelser inden for både produkter og services. Samtidig deler han vores værdier, innovationsfokus og ambition om at skabe produkter, som vores kunder kan forelske sig i, siger Kristian Teär, CEO for B&O.
Hos Bang & Olufsen bliver Miklu Silvanto ansvarlig for at drive virksomhedens designteam og skabe den næste generation af ikoniske Bang & Olufsen-produkter.
- Bang & Olufsen har været pionerer inden for teknologi og design i næsten et århundrede, og den kombination er unik. Jeg husker stadig min første oplevelse med et B&O-produkt, fra da jeg var barn, og jeg er både begejstret og ydmyg over at blive en del af denne ikoniske virksomhed, siger Miklu Silvanto.
- Jeg håber, at jeg sammen med teamet, kan bruge mine kompetencer til at forbedre hele kundeoplevelsen og skabe fremtidens produkter og services – med respekt for Bang & Olufsens arv og stærke skandinaviske designtradition, lyder det fra den nye finske chefdesigner, der kommer til at arbejde med udgangspunkt i København.
Designet er helt afgørende
Den nye chefdesigner får som noget nyt hos B&O plads i den globale ledelse. I forhold til virksomhedens strategiske mål, så er skabelsen af nye produkter af afgørende betydning, lyder det.
Den traditionsrige Struer-virksomhed vil fortsat samarbejde med eksterne designere i jagten på de næste store successer.
- Bang & Olufsen har i dag en meget stærk portefølje med mange prisvindende produkter, men det er en strategisk prioritet for os at sikre, at vi også fremover har en produktpalette, der passer til fremtidens behov og krav. Vores designteam spiller en nøglerolle i at sikre dette, og det er også derfor, at vi nu løfter rollen ind i den globale ledelse og ansætter Miklu til at lede den indsats, siger Kristian Tëar.