23948sdkhjf

USA-aftale holder ikke Widex-boss vågen

Høreapparatproducenten kaster ressourcer efter en større bid af kagen hos den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs

Det privatejede danske høreapparatfirma Widex har en ambition om at få en markedsandel hos den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA) på 10 procent. Det svarer til selskabets globale markedsandel. I dag er tallet 1,8 procent. Det skriver Ritzau Finans ifølge npinvestor.dk.

Forklaringen skal dels findes i, at Widex er i bunden af de store høreapparatproducenter. Dels at Widex først kom indenfor i varmen hos VA for tre år siden.

For at øge andelen bruger firmaet nu flere ressourcer på udvikling, så VAs audiologer bider mærke i firmaet – og andelen af markedet øges. For det har ikke været så let som ventet., medgiver Jørgen Jensen, Widex administrerende direktør.

Frygt for at ryge ud, næste gang VA indgår aftale, frygter han dog ikke.

- Det holder mig ikke vågen. Det er tre år siden, vi kom med, så den nuværende kontrakt udløber i 2019, og så skal den fornys. Jeg ser ingen faresignaler, der peger på, at vi ikke skulle være med der, siger Jørgen Jensen, der er administrerende direktør hos Widex, i et interview med Ritzau Finans

Widex er blandt andet på vej med brændselscelleteknologi. Første produkt ventes på markedet i 2018.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109