23948sdkhjf

Widex overrasker sig selv

Bedste resultat i mange år fra høreapparatproducenten i Lynge
Høreapparatproducenten Widex kan fremvise en vækst på 17,7 procent for finansåret 2015/16, hvor omsætningen nåede 3.855 millioner.

- Sidste års årsregnskab så rigtig godt ud, men i år overstiger resultaterne vores egne forventninger. Det er lykkedes os at få EBITA op på niveau med industrien hurtigere end planlagt, og vi har lige nu en af de stærkeste vækstrater på markedet, siger Widex' CEO Jørgen Jensen.

Resultaterne, der er de bedste i mange år, kan tilskrives selskabets strategiske plan IMPACT (Improve Profitability, Agility, Customer Focus and be Truly global). Et af hovedmålene for denne strategi, lanceret i 2014, var at bringe virksomhedens lønsomhed på niveau med industrien inden udgangen af 2017 - et mål, der nu er nået et år før tid.

Mange brikker i successen
Fremgangen i omsætningen er ifølge Widex drevet af den seneste høreapparatserie Unique, kombineret med en styrket salgsindsats på lokalt og globalt plan. Blandt andet er salgskanalerne udvidet gennem samarbejde med større kæder såsom SpecSavers i England. Samtidigt er det lykkedes at opretholde den gennemsnitlige salgspris trods et stigende prispres.

Virksomheden har også arbejdet på at nedbringe omkostningsniveauet ved at flytte produktion til Estland, optimere leveringskæden og sikre effektiv sourcing. Det har givet luft til øgede investeringer i udvikling og forskning, i automatiseret produktionsteknologi og i en styrket salgs- og marketingsindsats.

- Vi har mange spændende tiltag i pipelinen og tror på, at vi har et virkeligt godt potentiale for styrke både vækst og lønsomhed yderligere i det kommende år, siger Jørgen Jensen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125