GN Netcom fordobler omsætning i Kina
Salget af headsets går helt forrygende i Kina, som er tæt på at være divisionens tredjestørste marked.
- Det her er en bragende succes for GN. Det er det virkelig. Kina er et fantastisk consumer-marked, og efter nogle udfordrende læreår har vi for alvor fået hul igennem, siger underdirektør Viggo Olsen til Berlingske Business.
Han ønsker ikke at oplyse omsætningen i de enkelte lande, men med en trecifret millionomsætning sidste år er Kina ubestridt af et GN Netcoms største markeder.
Her er GN Netcom ved at opbygge et stærkt brand med varemærket Jabra, som i dag sælges fra 4.000 butikker fordelt over hele landet.
- Det hele er så stort derude, så en af de største udfordringer for os er at fokusere. Vi har lært, at det er vigtigere at have succes i én forretning, end at være til stede i 8.000. Sådan arbejder vi hver dag, siger Viggo Olsen.