200 ambu-sælgere står klar til at rykke ud
Til januar begynder Ambu de kliniske forsøg med det nye duodenoskop. Men allerede nu står op imod 200 sælgere klar til at gå til markedet allerede i december.
Nøglebudskabet for Ambu er, at engangsduodenoskop er sikrere at bruge end produkter, der vaskes af og genbruges.
Markedet for engangsendoskoper til kikkertundersøgelser ventes i årene frem mod 2024 at stige fra en niveau på 3,1 mia. kroner til 15,8 mia. kroner. Det marked vil Ambu selvsagt gå langt for at sikre sig en god del af.
- Det vil være en vigtig vækstmotor for selskabet i år. Vi har 300 hospitaler, der udgør 60 pct. af den totale volumen i USA, der evaluerer vores produkt, og modtagelsen er positiv, siger Juan José Gonzalez, der er CEO for Ambu til Børsen.
Ambu planlægger, ud over duodenoskopet, at sender tre øvrige produkter på markedet i dette finansår. Og i de følgende to år otte nye produkter hvert år.