B&O fremskynder redningsplanen
B&O har fredag formiddag nedjusteret deres forventninger til blandt andet omsætning som konsekvens af corona-virusset.
Samtidig oplyser ledelsen, at den fremrykker nogle af de redningsinitiativer, der blev præsenteret i december for at få B&O ud af den økonomiske tilstand, den befinder sig i.
- Vi fremskynder nu omkostningsprogrammet påbegyndt i december og forventer at kunne orientere markedet herom snarest, lyder det fra ledelsen i B&O.
En presset økonomi
Corona-virusset hjælper ikke just B&O, der i forvejen er presset på økonomien.
I januar præsenterede B&O regnskab for andet kvartal af 2019/20 med et dyk i omsætningen 31 procent.
Det fik B&Os ledelse, med administrerende direktør Kristian Täer i spidsen, til at præsentere en ny strategi med blandt andet ændringer i organisationen og hyppigere produktlanceringer i forsøget på at rette virksomheden op.
Den nye model tæller blandt andet nye salgsprogrammer, et forbedret salgs- og distributionsnetværk, kompetanceløft i salgsorganisationen samt mere produktfokuseret marketing.
- Det er helt tydeligt, at vi er nødt til at lave ændringer i vores salgs- og marketingssetup og rykke tættere på vores kunder og partnere. Disse ændringer vil tage tid, men vi har allerede igangsat flere salgs- og marketingsinitiativer for at adressere de udfordringer, sagde direktøren ved præsentationen af regnskabet for Q2.
B&O skulle oprindeligt have præsenteret en treårig stategiplan den 3. april.
Den er nu droppet og vil i stedet blive en præsentation af hovedpunkter for de næste tre års arbejde, når virksomheden præsenterer hele rapporten for Q2 den 2. april 2020.