Smartphones giver overskud hos Sony Ericsson
Mobiltelefonproducenten har fået bedre styr på omkostningerne. Antallet af solgte enheder falder dog stadig.
Til gengæld er der kommet bedre styr på indtjeningen, og overskuddet før skat endte på 62 mio. euro (462,3 mio kr.), hvilket er en fordobling af overskuddet fra andet kvartal 2010 og markant bedre end underskuddet på 199 mio. euro (1,5 mia. kr.) i tredje kvartal 2009.
Tjener mere pr. telefon
- Vores tredje kvartal i træk med profitable resultater illustrerer, at Sony Ericssons overordnede præstationsniveau er stabilt. Vores strategiske fokus på smartphone-segmentet er succesfuldt, og smartphones udgør nu mere end 50 % af vores samlede salg, siger president og CEO Bert Nordberg.
I løbet af kvartalet solgte Sony Ericsson 10,4 mio. telefoner, hvilket svarer til en markant nedgang på 25 % sammenlignet med tredje kvartal 2009. Sammenlignet med andet kvartal 2010 er tilbagegangen 5 %.
Til gengæld kan Sony Ericsson glæde sig over en markant højere salgspris end sidste år. Fra tredje kvartal 2009 til nu er den gennemsnitlige salgspris pr. telefon steget med 40 euro til 154 euro.