23948sdkhjf

Analyse: Sony Ericsson risikerer nedtur

I en analyse advarer den ansete avis Financial Times om, at Sony Ericsson risikerer at ende som konkurrenten Motorola og dermed miste store markedsandele.
Så sent som i februar øjnede Sony Ericsson muligheden for at blive verdens tredjestørste mobiltelefonproducent, men siden har et par nedjusteringer og et stærkt faldende overskud i seneste kvartalsrapport taget luften af ballonen, og i en analyse i Financial Times stilles der spørgsmålstegn ved, om dette kun er begyndelsen på nedturen. Det skriver E24.se.

Ifølge avisen er problemet, at Sony Ericsson ikke har nok interessante produkter i pipelinen efter relanceringen af succesvaremærket Walkman, og dermed sammenlignes virksomheden med konkurrenten Motorola, der efter succestelefonen Razr ikke formåede at fastholde et højt innovations- og designniveau.

- De må begynde at eksperimentere med anderledes design. Sony Ericsson har for stor tiltro til sine Walkman- og Cybershot-modeller. Blot at lave mere af det, man tror, man er god til er en forkert strategi, siger analytiker Janardan Menon fra Dresdner Kleinwort til Financial Times.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094