Aggressiv vækststrategi skaber resultater hos DPA Microphones
Den sjællandske mikrofonproducent skruer løbende på alle parametre. Det giver pote
- Det går stadig rigtig, rigtig godt, lyder det fra VP Marketing Anne Berggrein om udviklingen siden firmaet er gået ind i regnskabsåret 2015/16.
- Jeg forventer at se samme vækst i år som sidste år på cirka 20 procent, og efter et halvt år holder vi planen.
Vil nå ud til nye segmenter
For at opnå vækstmålsætningen skruer DPA Microphones på alle parametre.
- Vi dyrker salgskanalerne rigtig meget og coacher sælgerne til at blive bedre til at tage nye produkter ind og komme ud til nye segmenter med både eksisterende og nye produkter, lyder det fra Anne Berggrein.
- Vi har mange produkter, som bliver brugt
Alt bliver lavet i hånden
DPA Microphones har rundet 150 medarbejdere, og har dermed hyret over 30 nye folk i det forgangne år.Af dem er godt 110 ansat i Danmark, hvor der administration og produktion. Og det tal stiger løbende, lyder det fra Anne Berggrein.
- For at følge med målet om 20 procent vækst kræver det flere hænder, for alt bliver håndlavet i Danmark, forklarer hun.
- Vi kommer bredere og bredere ud
På kontoret har mikrofonproducenten også foretaget omstruktureringer, der skal gøre firmaet mere strømlinet og få produkter hurtigere på gaden.
- Som kvalitetsbrand kommer vi længere og længere ud, siger Anne Berggrein om udbredelsen af firmaets produkter til et marked hvor kvalitetskravene er øget.
Blandt de nye produkter, der skal ramme et nyt segment, er mikrofoner til installationsbranchen. De skal anvendes i konferencecentre, mødelokaler og lignende markeder, DPA ikke tidligere har arbejdet lige så meget på at ramme.
De særlige lydkvaliteter i DPAs mikrofoner har også kastet en konkret ordre af sig i forbindelse med simultantolkning, hvor kvaliteten i de danske mikrofoner gjorde det muligt for tolkene at høre, hvad der blev sagt, når de skulle sidde og oversætte.