23948sdkhjf

Nordiske Medier løfter overskuddet i corona-år

En stærk stigning i abonnementsforretningen og fokus på omkostningerne baner vejen for hidtil største overskud.

B2B-medievirksomheden, Nordiske Medier fortsætter den gode udvikling trods et turbulent corona-år og øger overskuddet før skat til 25 mio. kr. Der er tale om det hidtil største overskud i mediekoncernens historie.

- Resultatet for 2020 er tilfredsstillende og en anelse bedre end forventet især set i forhold til den vanskelige situation med Covid-19, siger adm. direktør Jesper Hansen.

Han glæder sig særligt over, at det er lykkedes at udvikle selskabet i den strategisk rigtige retning i 2020.

- Vi har haft særlig fokus på at udvikle nye nicher og øge antallet af abonnementer. Begge dele af strategien er vi lykkedes fint med, og selvom vi ikke er i mål, så giver det os et godt afsæt for 2021.

Vil styrke det digitale

Corona har været den væsentligste årsag til et fald i omsætningen på godt 10 pct. Det var først og fremmest Sverige som trak ned i aktivitetsudviklingen, mens omsætningen i Danmark faldt marginalt primært som følge af et presset annoncemarked.

Jesper Hansen fortæller, at Nordiske Medier i 2021 bla. vil have fokus på at fortsætte den digitale transformation og sikre et stærkt digitalt produkt på alle nicher. Tidligere på året gennemførte Nordiske Medier en justering af det redaktionelle set up netop med henblik på at bane vejen for yderligere vækst på det digitale område og i salget af abonnementer.

I 2021 har Nordiske Medier også ambitioner om at styrke sin position som byggeriets førende formidler af byggedata til virksomheder i branchen. Det sker i løbet af sommeren, når medievirksomheden lancerer en ny stærk digital tjeneste, som vil være markedets bedste til overvågning af bygge- og anlægsprojekter.

- Vi har en stærk køreplan for 2021, men det er klart at Covid-19 har drillet os lidt de første par måneder af året. Det er dog stadig min forventning, at vi kan fastholde vores målsætninger for året, siger Jesper Hansen.

Nordiske Medier ejer en række medier som Licitationen - Byggeriets Dagblad, Building-Supply, Metal-Supply, Food-Supply, RetailNews, Jern- og Maskinindustrien, Mestertidende, Motor-magasinet, Transport-magasinet, Wood-Supply, Electronic-Supply, Søfart, Kommunefokus, Plastmagasinet, Fremtidens Logistik og Energy-Supply.

Nordiske Medier A/S
mio. kr. 2020 2019
Bruttofortjeneste 89,5 90,3
Resultat af primær drift 28,4 30,9
Resultat før skat 25,0 23,3
Årets resultat 18,2 15,9
Balancesum 87,8 69,8
Egenkapital 21,6 18,3
Antal ansatte 108 107
Regnskabsåret blev afsluttet dd. 31.12 2020.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

2.823