23948sdkhjf

Mermaid indgår aftale med AFA JCDecaux

Et nyt samarbejde skal sikre Billund Lufthavn digitale videovægge fra starten af indeværende år.
Mermaid og AFA JCDecaux står bag Billund Lufthavns nye digitale videovægge, som implementeres primo 2012.

Billund Lufthavn iklædes i starten af 2012 nye digitale videovægge fra Mermaid og AFA JCDecaux, som begge har skærm- og skiltekommunikation som deres kernekompetence.

Forbilledet er München
Samarbejdet mellem Mermaid og AFA JCDecaux er interessant, da det i høj grad vil forvandle Billund Lufthavn til en moderne digital og dynamisk medieplatform, der i fremtiden vil kunne måle sig med de allerstørste lufthavne i Europa såsom lufthavnen i München, der må betragtes som et internationalt forbillede i forhold til anvendelsen af moderne digital skærmkommunikation.

Medieplatformen giver virksomheder ideelle eksponeringsforhold i et internationalt forum, hvor antallet af passagerer faktisk er stigende. I 2011 havde Billund Lufthavn således ca. 2.7 mio. rejsende - en stigning på 5.3 procent, svarende til 136.176 passagerer i forhold til 2010.

Ud med statistiske lysskilte
AFA JCDecaux, en af verdens førende indenfor udendørsreklame, har licens til al udendørs og indendørs skærmkommunikation i Billund Lufthavn. Virksomheden har stor fokus på lufthavnsreklame, og har udviklet specielle lysskilte og bannere hertil. Men nu går AFA JCDecaux imidlertid også den digitale vej - med stor hjælp fra Mermaid.

Mermaids digitale informationsskærme erstatter nemlig nogle af AFA JCDecauxs statiske lysskilte i Billund Lufthavn. Det betyder, at indholdet hurtigt og nemt kan opdateres fra centralt sted, og bruges til forskellige former for dynamisk formidling.

Mermaid leverer projektet i løbet af 1. kvartal 2012, og er yderligere ansvarlig for drift- og systemovervågning.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078