Bilas succes er nået til Japan
En rekordstor ordrebeholdning og en aggressiv salgsindsats har vakt opsigt mange tusinde kilometer væk fra Bilas kontorer i Nykøbing Mors
Den nyhed er nu nået hele veje fra Industrivej i Nykøbing Mors til Japan, hvor ledelsen i Kawasaki Robotics med interesse har fulgt udviklingen i den danske virksomhed.
Det fortæller Bila-direktør Jan Bisgaard Sørensen.
- Japanerne har været interesserede i at høre mere om vores fremgang på markedet, men også vores løsninger. De var meget interesserede i at høre, hvordan vi kom så godt igennem krisen.
Den japanske interesse blev vakt, da Bila på trods af krisen fortsatte med at bestille robotter hos Kawasaki Robotics.
Aggressiv tilgang en succes
Og Jan Bisgaard Sørensen er ikke i tvivl om, hvad der har bidraget til Bilas succes.
- Det er vores aggressive tilgang til markedet, der bærer frugt, siger direktøren, som oveni hans succes med virksomheden også blev kåret til Årets salgsleder af Business Danmark og Mercury International.
Han fortsætter:
- Da krisen begyndte, kunne vi ligesom mange andre virksomheder mærke at investeringslysten faldt i nogle brancher, hvilket resulterede i at vi arbejdede mere intensivt med udvalgte brancher – dette har bl.a. været mejeri- samt vindindustrien, og den aggressive salgsindsats har givet pote.
Foruden besøget hos Bila var Kawasaki Robotics efterfølgende på besøg hos to af virksomheden kunder, B&O og Humlum Brød.