Telia ansætter tidligere TDC-direktør
Christoph Nørgaard forlod i februar TDC efter seks år i firmaet og skal nu sikre Telias vækst i Danmark.
Her skal han især sørge for, at selskabet holder på privatkunderne midt i mobilkrigen, han skal skaffe flere af dem og endelig skal han få dem til at bruge flere penge hos Telia.
- Vi skal have så mange kunder som muligt, men de skal være supertilfredse med at være her. Sekundært skal vi kunne tjene penge. Kunderne bruger flere penge på mobiltelefonen i dag end tidligere, men de penge, de anvender, lægges andre steder end hos teleselskaberne, fordi de køber programmer m.m. Vi skal finde og tilbyde tjenester, som kunderne er villige til at betale for. For tale og data er blevet ret billigt. Det udfordrer branchen til at tænke anderledes og gentænke forretningsmodeller, der sikrer, at vi fortsat kan tjene penge, siger Christoph Nørgaard selv til Business.dk.
Telia har is i maven
Han ser et stort potentiale i Telia, som herhjemme kun er landets tredjestørste aktør, selv om firmaet er Skandinaviens største.
Og hvad så forskellen på TDC, som Christoph Nørgaard forlod efter seks år i februar, og det Telia, han den 1. august tiltrådte i?
- Telia har en relativt langsigtet strategi, og man har is i maven til at lave tingene på den rigtige måde. Ejerstrukturen i TDC gør, at man er mere kortsigtet. TDC har som dansk virksomhed kun privatkunder på et lands marked, hvor Telia ved at være i en masse lande kan udnytte fordelen ved at være stor, lyder en del af svaret.