B&O vil styrke sine butikker
Elektronikproducentens fastholder sin strategi med salg gennem de såkaldte B1-butikker.
- Det er indtil nu gået den gale vej med antallet af Bang & Olufsen-butikker i mere end et år. Men frem til 2008/2009 var strategien med at satse på at blive skarpere ved at skifte til denne distributionskanal i stedet for multibrandbutikker helt rigtig. Og det får en finanskrise, som har haft mange konsekvenser, os ikke til at ændre på, siger B&O’s topchef Karl Kristian Hvidt Nielsen til Børsen.
Nye produkter skal trække vækst
Topchefen fastholder samtidig, at det ikke er nogen katastrofe, at der er blevet tyndet ud i antallet af B&O-butikker i visse områder, idet de tilbageværende butikker sagtens kan klare en væsentlig større omsætning.
Til gengæld understreger han vigtigheden i at skabe nye produkter til at trække kunderne ind i butikkerne. Traditionelt kommer 25 % af Struer-virksomhedens omsætning nemlig fra nye produkter.
Derfor tror Karl Kristian Hvidt Nielsen, at det er nye produkter, der skal trække væksten i B1-butikkerne i fremtiden.