Servodan klart til nyt vækstspring
Sønderborg-virksomheden vil vokse med mindst 10 % i 2010, fastslår den administrerende direktør.
- Vi er ikke helt på plads med den nye strategiske plan endnu. Men allerede nu er det besluttet, at vi udvider vores produktsortiment. Desuden er det besluttet, at vi vil være mere aktive i et europæisk perspektiv, udtaler administrerende direktør Henning Schmidt-Pedersen til Børsen.
Øget fokus på salg
Den nye strategi indebærer blandt andet, at salgsarbejdet i virksomheden skal styrkes yderligere, så kunderne bliver gjort opmærksomme på de mange produkter, Servodan producerer. Ifølge direktøren skal det resultere i en vækst på mindst 10 % 2010.
Vækstspringet kommer efter, at Servodan netop har offentliggjort et hæderligt regnskab for 2009. Bruttofortjenesten endte på 30,3 mio. kr. mod 17 mio. kr. året før, hvor regnskabsåret dog kun var på syv måneder. Overskuddet før skat endte på 10 mio. kr.
Henning Schmidth-Petersen forklarer, at også Servodan har mærket finanskrisen, men at de første tre måneder i 2010 har været ”rigtig gode”, mens udviklingen i april og maj har været mere moderat.