23948sdkhjf

Danske virksomheder elsker at smøre

Det er i ordren at gå langt for at skaffe ordrer eller holde på eksisterende kunder, mener mange danske virksomheder.
Først en nybagt croissant og en god kop kaffe, så fem timer på golfbanen, en kølig drink, en god middag – og en mellemstor millionkontrakt. Danske virksomheder er større tilhængere af den slags "smøring" end mange af deres vesteuropæiske kolleger, skriver Finans.

Det viser en global undersøgelse, som revisions- og konsulenthuset EY har lavet under overskriften ”Global Fraud Survey”.

Generelt fremstår Danmark fortsat som et af de absolut mindst korrupte lande i verden – men i forhold til hvad danske virksomheder mener er i orden at gøre for at skaffe ordrer eller holde på eksisterende kunder, skiller vi os ud til en ny, overraskende side: 22 procent af danske virksomheder synes, at det er i orden at tilbyde kunderne forskellige former for underholdning, hvis det skal til, skriver Finans.

- Jeg synes, at et arrangement med en golftur og en efterfølgende middag, hvor man kan tale med kunderne, og de kan tale med hinanden, er ok. Men hvis man via et sponsorat til British Open i golf eller Champions League i fodbold ligger inde med eksklusive billetter, som man forærer væk sammen med en flyrejse og stor middag og vin, og hvor det løber op i 30.000 kroner – det er langt over grænsen, siger Torben Lange, partner i EY, til Finans.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078