Test bestemmer sensorfirmas fremtid
Firmaet Sensohives system er lige nu så anvendeligt, at det næsten er uanvendeligt. Det skal tests og udvikling i samarbejde med en række kunder rette op på.
Brugernes input er af største vigtighed for sensorfirmet, for produktet var tidligere med den ene medstifteres ord ”så anvendeligt, at det næsten er uanvendeligt”.
Markedets krav er afgørende
Udviklingen sker bl.a. i samarbejde med
Sådan virker Sensohives system
I drivhussektoren anvender Sensohives løsning et netværk, som kan omfatte tusindvis af sensorer, som måler temperatur og luftfugtighed.Overvågningen sparer tid, fordi behovet for menneskelig inspektion bliver reduceret. Løsningen kan ifølge Sensohive øge brugerens økonomiske outcome med syv procent.
Store besparelser i pilotprojekt
I Multigreens drivhuse kan Sensohives anlæg give et bedre overblik over temperaturen i hele drivhuset og så varme op derefter.
Det ligger der en stor besparelse i, da det det koster adskillige tusind kroner at varme et 180 meter langt drivhus bare én fra op.
- Vi aner jo intet om gartneribranchen. Men vi ved meget om teknik. Ved at arbejde sammen med Multigreen, kan vi til sidst stå med et produkt, som er testet af dem, som skal købe produktet. Det sikrer, at vi til sidst står med det helt rigtige produkt, som der er et marked for. Og kan det, som markedet efterspørger. Og vi går jo og snakker med gartnerne, så vi får også en ide om, hvad produktet er værd, og hvad de er villige til at betale for det, siger medstifter af Sensohive, Tobias Ejersbo, til fyens.dk.
Fordi det tager lang tid med brugerdreven innovation, kører Sensohive flere projekter sideløbende. Også inden for betonindustrien og hos en kornforhandler kører firmaet projekter.
Original artikel: http://www.fyens.dk/Erhvervsavisen-Fyn/P...