Investeringer skal give genlyd i udlandet
Udenlandske opkøb og investeringer i danske lydvirksomheder kan blive endnu flere, hvis firmaerne gør mere ud at fortælle de gode historier.
Udenlandske firmaet har købt 11 danske lydvirksomheder siden 2011, og trods frygt for det modsatte har det i flere tilfælde ført til yderligere investeringer i Danmark. Ifølge administrerende direktør for Innovationsnetværket Dansk Lyd er der tale om investeringer for milliarder over en årrække.
Derfor skal danske firmaer være bedre til at trække de gode eksempler frem i lyset, så man kan få endnu flere udenlandske investeringer til den danske lydbranche:
- Jeg mener, vi har mere at byde på og kunne få mere ud af en styrket markedsføring rundt omkring i verden. Vi har flere styrkepositioner og flere kompetencer i Danmark, der kunne være interessant for udenlandske investorer, hvis vi kunne nå bedre ud til dem, siger Claus Lønborg, administrerende direktør i erhvervsorganisationen Copenhagen Capacity, til Børsen.