23948sdkhjf

Sælger et par hovedtelefoner hvert minut

Unge født i 1980erne er glade for B&O Plays simple produkter.
Da B&O Play blev grundlagt i januar, 2012 var målet at tiltrække en yngre målgruppe til Bang & Olufsen. Denne målsætning ser ud til være ved at lykkedes.

Det seneste regnskab for B&O Play viser, at især Generation Y, unge født i de tidlige 1980ere, i større stil efterspørger de fleksible ’plug and play’ produkter frem for mere avancerede systemløsninger.

- Ser vi på markedet for premium hovedtelefoner blandt især yngre forbrugere som Generation Y er det enormt, og de seneste tal tyder på, at vi er ved at få godt fat i netop denne målgruppe. For eksempel er halvdelen af alle kunder inklusiv de danske der køber vores BeoPlay H6 hovedtelefoner under 34 år, og i et vigtigt vækstmarked som Kina er 78 procent af alle vores kunder under 34 år, fortæller Henrik Taudorf Lorensen, direktør for B&O Play.

I det seneste kvartal var det samlede salg af hovedtelefoner på over 140.000 enheder globalt. Det svarer til, at der dagligt sælges et par hvert minut.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125