Rekordår for Texim Danmark
Salgsstrategi og segmentering giver bonus hos Texim. Firmaet kom ud af 2014 med det, der betegens som et yderst tilfredsstillende resultat. Yderligere vækst i 2015 vil dog kræve flere ansatte i salget.
- Men vi kan berette, at vores skifte i salgsstrategi fra 2011 og segmentering i løbet af 2013/14 virkelig har givet et positivt resultat.
Tilgang af flere nye agenture i løbet af de sidste par år har bidraget positivt, så som AAEON (Embedded), Sintrones (Embedded), TechNexion (ARM) og flere ny stærke LCD-leverandører på specielt tilpassede 3-15” displays.
Salget øget med over 50 procent
Efter et stærkt 2013, hvor blandt andet en samarbejdsaftale i Sverige og Finland med Rotakorn kom på plads, var fokus rettet mod opbygning i resten af Norden samt konsolidering af de nye agenturer i Danmark. Dette har været medvirkende til at øget salget med mere end 50 procent i 2014, og med en Book-to-Bill på over 2 (100 procent op), ser væksten ikke ud til at stoppe i løbet af 2015.
- Vores Wireless portefølje er nu også forstærket med Gemalto (Tidligere Cinterion/Siemens), så vi er en i situation, hvor alle agenturer nu er på plads på vores kerneområder. Samtidig har vi forøget vores europæiske FAE gruppe, både på IT og teknisk support i 2014, samt åbnet for direkte leverandør support til vores større kunder, siger Jeff Iversen Mankvard. Han tilføjer:
- Med fokus på Embedded/Wireless moduler som standard komponenter, hvor kunsten består i at vælge og kombinerer disse rigtig, samt segmentering i dedikeret områder, er det lykkedes at forøge salget kraftigt i 2014, uden forøget salgsomkostninger. Omvendt må vi også erkende, at med udsigten til yderligere øgning i 2015, er grænsen ved at være nået. Vi ser mange positive tegn på mulighed for yderlige vækst i 2015, men det vil helt sikker kræve flere personer på salgssiden. Dette er helt klart den mest begrænsende faktor lige nu, men vi er ude at søge og håber snart at have nogen om bord i foråret 2015.