23948sdkhjf

Lenovo blæser til kamp i Danmark

Den kinesiske IT-gigant vil ikke nøjes med at være nummer et på PC-området og retter nu blikket mod markederne for tablets, mobiler og servere.
Det skriver busines.dk

På tre år er Lenovo vokset til at sidde med en markedsandel for PCer på hele 40 procent. Nu vil giganten med Lenovos europadirektør, franske Aymar de Lencquesaings ord være nummer et på alle markeder.

Det betyder, at selskabet gør klar til en offensiv på markedet for mobiler, tablets og servere:

- Danmark har den højeste markedsandel uden for Kina, og der er stadig vækst i syne. For tre år siden havde vi en andel i Danmark på 25 procent, hvor den nu er på 40 procent. Vi har længe været nummer et på PCer i Danmark til erhvervslivet, nu er vi det også på privatmarkedet. Vi har aggressivt fokus på tavle-PC-markedet, hvor Lenovos »Yoga« på kun et år har fået godt fat, og når Lenovo snart overtager Motorola, og telefonerne kommer bredere ud, bliver det stærkt. Her spiller værdien af Lenovo-mærket som et stærkt og velkendt mærke ind, og al distribution til butikker og teleselskaber er allerede på plads, siger Lenovos øverste direktør i Nordeuropa, David McQuarrie, til business.dk.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125