Forsat røde tal hos Topsil
En kundereklamation præger forsat Topsils regnskab negativt. Selskabet kan således for årets andet kvartal præsentere et negativt resultat efter skat på 12,4 mio. kr.
I samme kvartal sidste år lød resultatet på et lille plus på 0,1 mio. kr.
Årets andet kvartal bød desuden på en samlet omsætning på 65,3 mio. kr. imod 87,3 mio. kr. i samme periode året før. Omsætningen var som nævnt negativt påvirket af en kundereklamation, som resulterede i, at én større kunde midlertidigt satte alle siliciumleverancer fra Topsil i bero.
- Andet kvartals finansielle resultat var utilfredsstillende. Det var negativt påvirket af den verserende kundereklamation. Den tekniske afklaring på reklamationssagen nærmer sig sin afslutning, og vi har igangsat levering af erstatningsproduktion, siger Topsils CEO, Kalle Hvidt Nielsen, i forbindelse med kvartalsregnskabet.
Ebitda blev i perioden på -5,0 mio. kr. imod et overskud på 11,6 mio. kr. i samme periode året før.
Topsil fastholder de senest udmeldte forventninger til året, som omfatter en omsætning i niveauet 270-290 mio. kr. og et ebitda på 0-10 mio. kr.