B&O-chef: Vi har været for optimistiske
Efter nedjustering erkender B&O-chef Tue Mantoni, at markedet har været hårdere end forventet.
- Det er der ingen tvivl om, når man ser i bakspejlet. Men vores forventninger var baseret på den viden, som vi havde på det tidspunkt. Markedet er blevet værre, og vi er gået mere aggressivt til værks med tilpasning af butiksnettet, siger Tue Mantoni til Jyllands-Posten.
Han forklarer blandt andet, at det er kerneforretningen, som har svigtet i et hårdt marked. Salget af produkterne i den klassiske AV-forretning halter, og det er de gamle produkter, der svigter.
Markedet hårdere end forventet
For et år siden varslede Tue Mantoni ellers en vækst i omsætningen på 10 pct., men salget er i stedet faldet med 5 pct.
- Markedet er blevet væsentligt hårdere, end vi havde forventet. Især i sidste kvartal har Europa udviklet sig markant dårligere, siger B&O-chefen til Jyllands-Posten.