23948sdkhjf

B&O i samarbejde med dansk band

Et opsigtsvækkende møde mellem kompromisløse lydmagere ser nu dagens lys.
Kritikerroste Mew og Bang & Olufsens nye brand B&O Play går i laboratoriet sammen med et klart mål for øje: At skabe en innovativ oplevelse med lyd og musik. Med sig tager de en række fælles værdier såsom tradition for allerhøjeste lydkvalitet, stærke visuelle profiler og en drivkraft mod at eksperimentere sig frem til målet.

For Mew er initiativet første led i en ny æra. En æra, hvor bandet agerer uden fast pladeselskab og selv finder de mest dedikerede samarbejdspartnere verden over. Det gælder både i forhold til at udgive musik og i forhold til, som her, at føre nye idéer ud i livet.

Nye dimensioner
- For os er det den nye vej: At rejse midler til vores musik og kunst ved at indgå i kreative samarbejder. Vi har selvfølgelig fuldstændig kunstnerisk frihed, og via samarbejdet kan vi give vores lyttere oplevelser, de ellers ikke ville have haft. Her arbejder vi med en kvalitetsbevidst partner, der ligesom os har et ønske om at tilføre noget nyt til verden. Addition, not repetition. Musikoplevelsen består ikke kun af musik, men også af den verden man skaber omkring musikken. Vi vil gerne gøre det univers endnu mere farvestrålende og tilføre det nye dimensioner, siger guitarist Bo Madsen.

Og den tilgang ligger i lige linje med ambitionerne hos B&O Play.

- B&O PLAY handler om at give mennesker mulighed for at nyde kvalitetsmusik uanset, hvor de er henne. Om at få god lyd værdsat. Da muligheden for at arbejde med en af de stærkeste danske garanter for udgivelser af fineste karat bød sig, så vi en mulighed for at give vores kunder en innovativ musikoplevelse. Vores hold og bandet er i gang med en interessant kreativ proces i feltet mellem lyddesign, brugerinvolvering og musikkomposition, siger direktør for B&O Play, Henrik Taudorf Lorensen.

Et kreativt møde
Resultatet bliver lanceret i første halvdel af 2013. Kernen i partnerskabet er at skabe oplevelser, som rækker ud til og engagerer musikfans og lydentusiaster i hele verden. Og såvel den skabende ramme som den globale rækkevidde understreger, at projektet ønsker at hæve barren for møder mellem kunstnere og brands.

- Det er almindeligt, at virksomheder køber sig adgang til musik. Her har vi at gøre med noget mere unikt: Et kreativt møde, som er bygget på fælles ambitioner, og hvis resultat kommer til at have direkte relevans for både Mews hundredetusinder fans og for B&O Plays kunder, siger kreativ direktør Johannes Dybkjær Andersson fra bureauet, Volume, der skaber musikstrategier og står bag fundamentet for samarbejdet.

Mew meddelte tidligere på året, at de havde løst sig fra deres kontrakt med Sony Music for at blive helt selvstændige. Samtidig afslørede bandet, at de var i gang med forberedelserne til et nyt album.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063