23948sdkhjf

Libratone vil ikke vente på at krisen er ovre

Imens andre skærer ned, sidder Libratone ikke og venter på at krisen er ovre. Firmaet har for andet år i træk vundet en prestigefyldt CES-pris.
- Gode ideer kommer - og det duer ikke at sidde og vente på at krisen er ovre. For så er der andre, der hugger dem, sådan siger Libratone’s chief commercial officer, Fritz Andersen ifølge forbrugerelektronik.dk.

I en tid, hvor masser af etablerede virksomheder inden for forbrugerelektronik har skåret ned, så har Libratone været i kraftig vækst siden 2010, skriver BFE's nyhedsbrev DIGImail.

Mere end en sort boks
Da Fritz Andersen startede i april 2010, var det tydeligt, at det ikke var nok at lave "endnu en sort boks men med en bedre lyd", hvis firmaet skulle kæmpe mod etablerede firmaer.

Der blev derfor sat fokus på at lave et anderledes design – et design som passer ind i stuen og netop ikke ligner højtalere. Da Apple kom med den trådløse AirPlay-teknologi, kastede Libratone sig over den. I dag bruger fire produkter i Libratone’s sortimentet AirPlay-teknologien: Zipp, Live Lounge og Beat.

CES-priser to år i træk
CEA, som står bag forbrugerelektronikudstillingen CES i Las Vegas, har netop tildelt Libratone prisen "CES Innovations 2013 Design and Engineering Awards Honoree". Prisen har de fået for den nye AirPlay-højttaler Libratone Zipp. Sidste år vandt firmaet også en CES-pris for AirPlay-højttaleren Libratone Live.

Prisen sidste år har åbnet mange døre og givet gode salgsargumenter, har administrerende direktør for Libratone A/S Fritz Andersen konstateret.

Produkterne får følgeskab
- Fire produkter på så kort tid er ret meget. Men vi vil ikke ud i at skulle lave nye produkter hvert år - vores produkter skal ikke gå af mode. Softwaren kan opgraderes og eventuelt tilføjes nye faciliteter. Vi laver produkter, der har lang levetid, siger Fritz Andersen, ifølge forbrugerelektronik.dk.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.066