23948sdkhjf

Ny salgsdirektør forklarer B&O-strategi

Lars Flyvholm er klar til at påtage sig udfordringen som en af de bærende kræfter bag opfyldelsen af Bang & Olufsens ambitioner om en tredobling af omsætningen.
Magien i Bang & Olufsens produkter skal tilbage.

Det mener Lars Flyvholm, der i denne måned tiltrådte stillingen som chef for Global Sales efter Danny Feltmann Espersen, der i offentligheden også er kendt som folketingspolitiker Lene Espersens mand.

Desuden skal B&O være bedre til at levere de helt rigtige og relevante produkter for brugerne, mens den traditionsrige virksomhed ikke skal være bange for at gå nye veje.

40-årige Lars Flyvholm har – med undtagelse af en periode på to år – været ansat i B&O siden 1991, så han var ikke længe i tvivl, da tilbuddet om en ny stilling bød sig.

Læs også: B&O skifter chef for Global Sales

- Om jeg betænkte mig, før jeg sagde ja til jobbet? Nej, egentlig ikke - kun i forhold til, hvad det betyder for min familie. Jeg tog familien med på råd, for den er det vigtigste for mig, og det var en fælles beslutning, min kone og jeg traf. Jeg skrev en plus- og minusliste, men min mavefornemmelse var god, straks jeg fik jobtilbuddet, siger Lars Flyvholm til Dagbladet Holstebro/Struer.

Lars Flyvholm er bekendt med topchef Tue Mantonis udmelding fra sommeren 2011 om, at B&O skal tredoble omsætningen til et niveau på 8-10 mia. kr. årligt i løbet af fem år, og pointerer samtidig, at virksomheden ikke i hans tid har lanceret så mange nye produkter som i løbet af det sidste halvandet år.

Den nye salgsdirektør fremhæver især B&O Play-serien – som henvender sig til et lidt yngre publikum end normal for B&O – som et godt bud på en succes.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094