23948sdkhjf

Vestas: Vi er i en tillidskrise

En ny kommunikationsstrategi skal forbedre vindmølleproducentens image.
De dårlige nyheder har nærmest stået i kø hos Vestas det seneste år, og det har givet ridser i lakken blandt danskerne hos den ellers så vellidte koncern. Kommunikationen er ikke håndteret godt nok, erkender group senior vice president for Global Marketing & Customer Insight, Morten Albæk.

- Vi står midt i en stor tillids- og imagekrise. Men vi arbejder målrettet på at knække kurven og genvinde danskernes tillid, siger Morten Albæk til Børsen.

En måling foretaget af analyseinstituttet Yougov viser, at Vestas’ image blandt danskerne er faldet til en tredjedel på blot to år, og det er en udfordring, Morten Albæk nu vil tage op med udrulningen af en ny kommunikationsstrategi.

- Åbenhed, fakta og ydmyghed er nøgleordene. Det, vi gør for at gøre Vestas profitabelt, skal ikke holdes hemmeligt. Og så skal vi sikre, at tonen i vores kommunikation afspejler, at tilliden til Vestas er lav, siger han til Børsen.

Han erkender dog, at det kommer til at tage år at rette op på efterslæbet, men håber trods alt at image-pilen peger opad allerede i 2013.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109