Nye forretningsområder redder B&O
Automotive er sammen med den nye B&O Play-satsning stærkt medvirkende til at holde omsætningen oppe i det nye regnskabsår.
Det sidste skyldes især to nye satsninger, som inden for hver deres område har vist sig at være en stor succes.
På B2C-området steg omsætningen for B&O Play nemlig med 92 procent til 99 mio. kr., hvilket var med til at afbøde faldet inden for AV-forretningsområdet, som oplevede en tilbagegang på 20 procent.
Dermed gik B2C-området samlet set tilbage med 8 procent, hvilket forklares med, at Bang & Olufsen i 1. kvartal af sidste regnskabsår lancerede både BeoVision 7-55 3D og BeoSound 5 Encore på markedet.
Samme forklaring gives på tilbagegangen i Europa, som var på 16 procent, mens der for BRIK-landene og Nordamerika var tale om en vækst på henholdsvis 6 procent og 11 procent.
Audioudstyr til biler hitter fortsat
Inden for B2B-området er det også en forholdsvis ny satsning, som trækker læsset hos Bang & Olufsen, idet Automotive-segmentet fortsætter den positive udvikling.
Med en vækst på 37 procent til en omsætning på 134 mio. kr. var Automotive-segmentet den primære årsag til, at Bang & Olufsen samlet set gik frem mod 32 procent på B2B-området.
Læs mere om kvartalsregnskabet fra Bang & Olufsen samt CEO Tue Mantonis forventninger til regnskabsåret som helhed her.