Elfa Distrelec vil vise sig frem
Med nyt navn, et nyt logo og nye sælgere er der nok at vise frem på dette års elektronikmesse for elektronikdistributøren med dansk hovedkontor og butik i Brabrand.
Elektronikdistributøren møder nemlig op med nyt navn og logo, en ny salgsorganisation og et sortiment, der er udvidet fra 60.000 til 125.000 varenumre.
- Firmaet er inde i en rivende udvikling. Vi er gået fra at være en familieejet svensk virksomhed til at være en del af en stor og international koncern. Derfor glæder vi os selvfølgelig til at vise os frem med det nye navn, det nye logo og de nye sælgere på E-12, hvor vi også tager en produktspecialist med fra Norge, som præsenterer loddeteknik, siger Mads Hesselbæk Olesen, som siden 1. september har haft titlen af country sales manager for Danmark i virksomheden.
Billedet er nuanceret
I den periode har han oplevet en dansk elektronikbranche, som efter et par svære år er ved atter at finde sit fodfæste.
- Elektronikbranchen er ved at finde sig selv igen. Man taler ikke længere per automatik om at outsource alting til lavtlønsområder, men man er mere nuanceret i billedet. Kunderne forlanger også en vis fleksibilitet og har fokus på andet og mere end prisen, så vi hører positive toner fra både underleverandører og producenter, siger Mads Hesselbæk Olesen om det seneste års udvikling i branchen.
Skal opsøge heldet
Men selv om stemningen altså synes at være positiv i elektronikbranchen, tager hverken den danske landechef eller de to sælgere, Kenny Teist Jensen og Peter Brandt-Nielsen, til E-12 alene for hyggens skyld.
- Der er opstillet nogle helt klare mål for, hvad vi skal opnå på messen. Man er nødt til at sætte nogle målbare ting op for, f.eks. hvor mange nye kunder og kontakter, man skaber. Vi skal have noget at gå efter – og så er det vigtigt at få fulgt op på tingene, pointerer Mads Hesselbæk Olesen, som også i fremtiden tror, at messerne har en berettigelse, så længe man går helhjertet ind i det.
- Der findes mange måder, hvorpå vi kan kommunikere. Og en messe skal ikke bare bruges til at præsentere en eller anden produktnyhed. Til gengæld byder messerne på muligheden for det personlige møde, og man når ud til kunderne på en helt anden måde ved at møde dem sådan. Der er masser af besøgende på en messe, som der ikke kommer noget ud af, men man er jo nødt til at opsøge sit held, lyder opfordringen fra Elfa Distrelecs danske landechef.