23948sdkhjf

Vestas spinder guld på service-aktiviteter

Serviceomsætningen vokser langt hurtigere end resten af koncernen, viser det seneste regnskab fra vindmølleproducenten.
Omsætningen fra service-aktiviteter bliver en stadig vigtigere del af Vestas’ forretning – dels fordi aktiviteterne stiger i omfang, og dels fordi de bidrager med en løbende, fast indtægt.

I vindmølleproducentens regnskab for andet kvartal fremgår det, at omsætningen udgjorde 227 mio. euro (1,7 mia. kr.), hvilket svarer til en stigning på hele 34 procent sammenlignet med andet kvartal 2011. I første halvår endte forretningsområdet med en EBIT-margin før allokering af fællesomkostninger på 20,7 procent.

Til sammenligning steg Vestas’ omsætning som helhed ”blot” med 15 procent i andet kvartal, og i første halvår havde man en EBIT-margin før særlige poster på -6,0 procent.

Ved udgangen af andet kvartal havde Vestas fremtidige serviceaftaler til en værdi af 4,8 mia. euro (35,8 mia. kr.), hvilket er en stigning på 14 procent i løbet af kvartalet.

- Med forventning om en yderligere vækst i serviceforretningen har Vestas øget medarbejderantallet inden for service, konstaterer Vestas i sit regnskab.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128