23948sdkhjf

Danskerne usikre på regler for kopivarer

Mere end hver fjerde dansker ejer en kopivare, selv om den generelle stemning over for netop kopierede designerprodukter er blevet mere negativ.
26 procent af danskerne ejer en vare, der er en kopi af et designermærke.

Det viser en ny undersøgelse fra FDB Analyse, som har spurgt 1.007 repræsentativt udvalgte respondenter.

Læs også: Minister vil drøfte kopiering med Kina

Det er især de unge i aldersgruppen 15-34 år, som ejer en kopi af en designervare. Her er andelen nemlig oppe på 36 procent, og det er især tøj, solbriller og tasker, der hitter.

Ifølge dansk lovgivning er det fuldt lovligt at købe kopivarer i udlandet til eget forbrug. Men kun 40 procent af de adspurgte i undersøgelsen er tilsyneladende klar over dette.

Læs også: Pas på patenterne!

Måske er det derfor, at stemningen over for kopivarer er blevet mere negativ over de seneste år. Ifølge undersøgelsen svarer 26 procent, at de er blevet lidt mere eller meget mere negativ over for kopivarer de seneste to år.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11