Omsætningsrekord hos Mjølner Informatics
Århusianske Mjølner Informatics A/S viser med årsregnskabet for 2011, at en klar strategi og en målrettet markedsfokusering har fået virksomheden helt frem i markedet for udvikling af kundetilpassede it-løsninger.
- Selv i et stillestående marked er der øer, hvor virksomheder har fokus på at udvikle sig. Dem har vi været gode til at spotte, lyder det konkluderende fra en tilfreds direktør hos Mjølner Informatics.
Jørgen Lindskov Knudsen fortæller, at årsregnskabet for 2011 viser en omsætning på 67,7 mio. kr., hvilket er en forbedring på 18 % i forhold til sidste år og et årsresultat på 7,6 mio. kr. før skat.
Det er den største omsætning i virksomhedens 23-årige historie.
Boom i brugervenlighed
- Vi har i 2011 arbejdet strategisk og meget fokuseret med at forbedre både nye og eksisterende kunders produkter, ydelser og services. Det har ført til en lang række digitale it-værktøjer med en meget høj grad af effektivitet og brugervenlighed, fortæller Jørgen Lindskov Knudsen.
Også fysiske produkter er blevet mere brugervenlige ved hjælp af spidskompetencerne fra Mjølner Informatics:
- Vi har anvendt avancerede it-teknologier til at videreudvikle og forbedre fysiske produkter, så de er blevet mere brugervenlige, mere kostøkonomiske eller endda mere miljøvenlige i form af mindre ressourceforbrug, siger Jørgen Lindskov Knudsen.
Vækst rimer på mobilitet
Også på det mobile marked har Mjølner Informatics i 2011 sat sit mærkbare aftryk. Nye teknologier til ud-vikling af applikationer til hhv. mobil- og tabletmarkederne er blevet udviklet, udforsket og implementeret i samarbejde med en række kunder.
- Vores kunder fokuserer strategisk på udvikling og vækst – selv i et marked, som vi ser lige nu. Sammen med dem har vi forstået at realisere innovative projekter, som viser vejen for et spændende 2012 og frem-over, afslutter administrerende direktør Jørgen Lindskov Knudsen.