Prestigefyldt pris går til dansk hørebrand
Signia Active Pro-høreapparatet er blevet tildelt den prestigefyldte iF Design award. Det fortæller WS Audiology, der står bag brandet, i en pressemeddelelse.
Ifølge iF Design-juryen har Signia skabt en overbevisende løsning, der hjælper mennesker med høretab med at overvinde den psykologiske barriere ved at anvende høreapparater. Det er anden gang, at det ikoniske høreapparatbrand Signia modtager denne prestigefyldte pris; i marts 2018 vandt Signia Styletto prisen.
- På verdensplan lider 466 millioner mennesker af høretab. Kun 17% af dem, der med fordel kunne bruge et høreapparat, bruger faktisk et. Ubehandlet høretab medfører årlige omkostninger på USD 750 mia. på verdensplan (WHO). Tiltag for at adressere høretab er omkostningseffektive og har gavnlige effekter på helbred, velvære og livskvalitet. Traditionelle høreapparater er ofte forbundet med stigma og kan opfattes som gammeldags og få folk til at føle sig gamle. Derfor er mange, som ville få stort udbytte af et høreapparat, ikke villige til overhovedet at prøve et. Signia har skabt en overbevisende løsning for at hjælpe folk med at overvinde denne psykologiske barriere, lød juryens begrundelse.
Signia Active Pro er designmæssigt at sammenligne med en moderne earbud og kan sættes i og tages ud af ørerne uden besvær. De ser moderne ud, er lette at bruge og hurtige at sætte i, og de udgør derfor en helt ny kategori af høreapparater.
Forbrugertests har vist, at der er en stor efterspørgsel efter denne type løsning. To ud af tre vil foretrække at bruge earbuds for at høre bedre i stedet for selv de bedst designede og højteknologiske høreapparater, der hidtil har været tilgængelige.
- Signia Active Pro er den tredje unikke løsning, som Signia har lanceret de senere år for at udbrede brugen og accepten af høreløsninger; den usynlige Signia Silk, den prisvindende Signia Styletto og nu også den prisvindende Signia Active Pro, sagde Maarten Barmentlo, der er CMO i WS Audiology i forbindelse med med prisuddelingen.