23948sdkhjf

Procom lever op til ambitiøs vækstplan

Antallet af medarbejdere er stigende hos Procom, som fastholder den ambitiøse femårs-plan for virksomheden.
Det går fortsat strålende for antenneproducenten Procom i Frederikssund.

- Vi kører støt og roligt efter strategiplanen. Det kræver hårdt arbejde, for markederne skal tro på, det kan svare sig at gøre en ekstra indsats. Men både med hensyn til omsætning og ansættelse af medarbejdere går det, som det skal. Alene herhjemme har vi nu rundet 100 ansatte, siger administrerende direktør og medejer Peter Borregaard til Electronic Supply.

Vigtigt med timelønnede arbejdspladser
Han henviser dermed til sidste års udmeldinger om at vokse med 50 procent på fem år ved at skabe 52 nye arbejdspladser herhjemme.

- Personligt synes jeg, det er for ringe, hvis man ikke i Danmark kan have timelønnede arbejdspladser. Det vil vi bevare her, for vi synes, at den mangfoldighed er vigtig. Hvis vi skal beholde variationen i produktet, kan vi ikke sidde og vente på, at tingene bliver produceret langt væk herfra, konstaterer direktøren, som dog ikke kan melde om fremgang på bundlinjen i forhold til sidste års overskud på 15,3 mio. kr.

- Vi kommer ud med et mindre resultat end sidste, fordi vi er blevet ramt af en lille omsætningsnedgang samt hårdere afsætningsvilkår. Desuden har vi blandt andet investeret en del på udviklingsingeniør-siden og inden for software ligesom vi har investeret i et CNC-bearbejdningscenter, så vi hurtigere kan fremstille prototyper.

Medarbejdere fortjener pris
En del af vækstplanen er desuden at komme tættere på markederne uden for Danmark, og til det formål etablerede Procom i efteråret et salgsselskab i USA.

- Dermed står vi bedre positioneret på det amerikanske marked – især inden for state business. Vi er lige nu ved at se på, hvordan det skal bemandes derovre, for foreløbig består det bare af en enkelt person, siger Peter Borregaard, som også kunne glæde sig over at modtage Nordeas erhvervspris sidste år.

- Det er vi meget stolte af, for det er en pris, der ikke bare går til ledelsen men også virksomheden som helhed og medarbejderen i særdeleshed. Man kan slet ikke bruge en strategiplan som vores til noget, hvis den ikke er forankret i virksomheden. Det er den hos os, fordi vi har en fantastisk organisation og nogle super medarbejdere, lyder roserne fra Peter Borregaard.

Skotske visdomsord
Han erkender, at Procoms vækstplan samlet set er ambitiøs, men ”den er ikke urealistisk”, som direktøren forsikrer det, før han citerer en tidligere chef med skotske aner:

- Han sagde altid: ”If you always do what you always did, you’ll always get what you always got”. Det har jeg taget med mig, for hvis du ikke sætter dig nogle mål, kommer du ingen steder, slår Peter Borregaard fast.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097