B&O-direktør: Her er nøglen til succes
Når B&O kan vise positive vækstrater og overskud på driften i det netop offentliggjorte halvårsregnskab, så skal årsagen blandt andet findes i udviklingen og lanceringen af nye produkter, lyder det fra virksomheden selv.
- Innovative produkter er kernen i Bang & Olufsen, og det har været en hovedprioritet for os at opretholde en høj frekvens af lanceringer i dette regnskabsår, siger Kristian Tëar, CEO for B&O, i forbindelse med halvårsregnskabet.
- Vi lancerede syv produkter i de første seks måneder, og det bidrog til den positive udvikling i vores finansielle resultater. Produkterne er blevet godt modtaget af vores kunder, og flere af dem er kåret til ”best-in-class” i deres kategori. Vi forventer at lancere mere end fem nye eller opgraderede produkter i de næste to kvartaler og styrke vores i forvejen stærke portefølje, siger Kristian Tëar.
Spareplan
B&O, der vil hente 175 millioner kroner i besparelser frem mod 2022 blev hårdt ramt af den verserende corona-krise, der ramte koncernens salg af højtalere, headsets og andet forbrugerelektronik.
I juni 2020 måtte B&O udstede et nyt udbud af aktier for at hente 400 millioner kroner ind til selskabets slunkne kasse.