Salget af smartphones trodser krisen
End ikke diverse finansielle kriser kan bremse væksten i salget af smartphones, men det er ikke for at ringe, at der investeres i dem.
Således er penetrationen nu oppe på 40 procent, hvad der rundt regnet svarer til en fordobling af sidste år, konkluderer analyseinstituttet Nielsen i en ny rapport.
Tim Larsen, som er Nielsens nordiske telecom-ekspert, giver især Apples brugervenlige produkter en stor del af æren.
Desuden er en ny generation vokset op i en tid med et stort medieudbud og –forbrug. De er nu ved at være købestærke og betalingsvillige.
Men smartphones har også fået greb om de segmentet i aldersgruppen 55+ år.
- Smartphones er simpelthen ved at blive hvermandseje, præcis ligesom den oprindelige mobiltelefon blev det gennem 90’erne og 00’erne - bare i et meget hurtigere tempo, siger Tim Larsen til business.dk.
Fakta fra undersøgelsen
Den gennemsnitlige smartphone-bruger…
• har 24 apps installeret
• bruger sin smartphone 1½ time om dagen
• kun 3 procent af denne tid til at ringe med sin smartphone
Oplysningerne i undersøgelsen stammer fra flere end 80.000 interview foretaget i 2010 og 2011.
Rapporten kan læses her .