B&O har fremlagt redningsplan
B&O har torsdag løftet sløret for den redningsplan, som virksomheden tidligere i marts varslede ville komme.
Torsdag kl 10.00 afholdt B&O en online præsentation af regnskabet for Q3 samt fremlæggelse af den nye strategiplan. Electronic Supply har fulgt mødet.
Den 16. marts fortalte ledelsen i B&O, at første del af redningsplanen var en kontrol af udgifter, der skulle spare virksomheden for 175 millioner kroner om året frem mod 2022.
I første omgang betød det fyringer af 115 ansatte i Stuer og i Lyngby – fyringer, der blev eksekveret sidste uge.
Desuden indeholder redningsplanen følgende punkter:
- Målrettet indsats på markederne i Danmark, Tyskland, Schweiz, Storbritannien, Frankrig, Spanien og Kina. I denne forbindelse har virksomheden allerede foretaget ændringer i salgsafdelingen for at skabe fokus på disse markeder.
- Styrkelse af digital tilstedeværelse, især drevet af konsekvenserne af corona-virusset, der har betydet butikslukninger for B&O. Koncernen sætter gang i kortsigtede initiativer for at øge det digitale salg, samt en langsigtet plan for at styrke den generelle online tilstedeværelse og trækkraft.
- Ny brand- og marketingsatsning på fire nye kundegrupper som led i planen om at indtage de førnævnte geografiske markeder i Europa og Kina. B&O vil fortsat gå efter at være et luksus-brand på elektronik-markedet.
- Ny produktstrategi, hvor B&O vil styrke kundernes loyalitet og indkøbsrate. B&O vil have fokus på innovation og konkurrencedygtighed i deres produktlanceringer.
- Brand-strategi, hvor B&O vil øge indsatsen ved eksisterende brand-partnerskaber og vil forsøge at indgå nye.