23948sdkhjf

GN satser på amerikanske krigsveteraner

Ny tilføjelse til Alera-familien skal styrke høreapparatproducentens i forvejen solide position inden for salg til USA’s krigsveteraner.
En række tilføjelser til den såkaldte Alera-familie skal være medvirkende til at sikre GN Store Nords stærke position over for blandt andre amerikanske krigsveteraner.

Segmentet, der går under navnet Veterans Affairs (VA), er vigtigt inden for høreapparatindustrien, da det anslås at udgøre omkring 20 procent af det amerikanske marked – og dermed 8 procent af det globale marked.

- Vi klarer os godt i VA og har øget vores andel markant. Lige nu er vores andel på 7 til 7,5 pct., sagde administrerende direktør for GN Store Nord, Lars Viksmoen, på en præsentation på EUHA-konferencen i Nürnberg.

Kun en dårlig chef presser ikke på
Med Alera TS, der har specielt fokus på tinnitus, står GN allerede stærkt på markedet, og samtidig åbnede Lars Viksmoen for yderligere tilføjelser til Alera-familien, selv om den egentlig nu er lanceret i de tre planlagte ”bølger”.

- Alera TS er et produkt, der vil passe perfekt til VA. Det vil styrke vores position i VA markant, men jeg vil ikke spekulere på vores kommende markedsandel inden for VA. Men man må sige, at hvis man ligger på 7,5 pct. og ikke presser sine ansatte for at nå en tocifret andel, så gør man som direktør ikke sit arbejde, sagde Lars Viksmoen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064