23948sdkhjf

Cekan vil være kendte i Danmark

Elektronikstik-virksomheden skifter fokus fra internt salg til direkte markedsføring herhjemme.
Det er nok de færreste, der tænker over producentens navn, når de klikker et netkabel fast i væggens stikdåse.

Sandsynligheden er dog stor for, at elektronikstik-virksomheden Cekan ved Gjern har haft en finger med i spillet, og det skal flere danskere nu gøres opmærksomme på.

Cekan har hidtil koncentreret sit salg internt gennem ejeren Belden Inc., men det skal der nu laves om på.

- Den strategi ændrer vi nu. Vi ønsker at få flere kunder, som vi handler direkte med og altså ikke gennem Belden. Vi mener selv, at det vi kan tilbyde, er så unikt og vores store viden, erfaring og kunnen omkring produktion af stik, kan være til stor gavn for mange virksomheder. I masser af produkter indgår der komponenter, hvor man har brug for at indstøbe metal, der skal gå strøm eller signaler igennem, og netop det, er vi specialister i, siger Cekans fabrikschef Frank Andersen til Vejle Amts Folkeblad.

Han nævner i samme åndedrag pumper, billygter og abs-bremser som nogle af de produkter, hvor Cekan kunne producere forskellige former for stik og lignende til.

Med den nye markedsføringsoffensiv følger også et håb om hele tiden at være på forkant med udviklingen.

- Samtidig udvikler vi hele tiden på vores stik, så de kan transportere større og større mængder data med mindre og mindre "støj" i stikket. Den nyeste generation af vores stik kan klare 10 gigabit. Når den næste generation kommer om måske fem-seks år, vil den kunne klare 40 gigabit, siger Frank Andersen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.377