ITW GSE udnævnt som årets danske eksportør
Det tidligere Axa Power, nu ITW GSE, modtog torsdag eksportprisen Danish Exporter of the Year, der uddeles af Eksportforeningen.
- Prisen er et skulderklap til alle medarbejdere i Odense og på vores øvrige destinationer. De er grundstenen i vores forretning., og vi er særdeles glade og stolte over at modtage prisen. Rent afsætningsmæssigt er det en anerkendelse, som bidrager til, at vi fortsætter den gode gænge og kører en sund forretning med global vækst, siger Poul Elvstrøm, Vice President Global Sales & Marketing, ITW GSE.
ITW GSE udvikler, producerer og leverer Ground Power Units og airconditionanlæg til at forsyne fly med strøm og frisk luft under deres ophold på landjorden. Siden 1998 har virksomheden leveret stort set uafbrudt vækst i omsætningen, der alene de seneste tre år er steget med knap 40 procent.
Stærk og grøn repræsentant for dansk eksport
Prisen Danish Exporter of the Year uddeler Eksportforeningen hvert år til én ud af mere end 600 medlemsvirksomheder, der har præsteret markant eksportvækst over en årrække, viser en innovativ tilgang til eksport og gør en ekstraordinær indsats for at fremme dansk eksport.
- Årets vinder har præsteret en imponerende vækst og er et godt eksempel på, hvordan et målrettet strategisk fokus på kerneprodukter og udvikling af relationer til kunderne kan skabe eksportsucces. ITW GSE har taget endnu et skridt i den bæredygtige retning med en banebrydende strømforsyning, der som den første i verden reducerer CO2-udslippet med 90 procent i forhold til dieseldrevne forsyninger. På den måde er virksomheden en stærk repræsentant for dansk eksport i udlandet, siger Ulrik Dahl, CEO, Eksportforeningen.
Ifølge direktør Poul Elvstrøm er en af nøglerne til ITW GSE’s succes, at virksomheden prioriterer kernekunderne, som de bruger tid på at forstå og virkelig kende.
- Vi går efter at skabe fans af firmaet, af menneskene og af vores produkter. Vi inviterer kernekunderne til fabrikken i Odense, vi besøger dem og bruger tid på at se, hvordan de bruger produkterne. Samlet set skaber det et værdifuldt bånd til kunderne. Vi vælger så at sige vores venner og bruger så tid på at blive bedre venner, siger Poul Elvstrøm.