Nilfisk gransker forbrugerprodukterne
Nilfisk har igangsat en strategisk gennemgang af forretningen for forbrugerprodukter, som dækker salg af støvsugere til privat, højtryksvaskemaskiner og relaterede eftermarked services.
Det oplyser Nilfisk onsdag i en meddelelse til børsen.
- I løbet af de seneste kvartaler har Nilfisk arbejdet på at stabilisere selskabets forretning for forbrugerprodukter med fokus på at opretholde toplinjen og sideløbende forbedre profitabiliteten.
- Som led i denne proces analyserer Nilfisk en række muligheder med henblik på at fastlægge den bedst mulige fremtidige strategiske retning for selskabets forretning for forbrugerprodukter.
Nilfisk oplyser endvidere, at gennemgangen stadig er i de tidlige faser, hvorfor udfaldet af den strategiske gennemgang, og hvornår det falder på plads, ikke er kendt endnu.
Nilfisks forretningsområde forbrugerprodukter omsatte for 95,9 millioner euro i 2017, hvilket svarede til 8,8 procent af Nilfisks samlede omsætning. Områdets omsætning var i 2017 faldet på 8 procent i forhold til året før og blev samtidig betegnet som markant under det forventede i 2017-årsrapporten.