23948sdkhjf

De unge tænder ikke på B&O

En undersøgelse viser, at elektronikproducenten har mere ens svært ved at slå igennem hos kunder under 40.
De unge er ikke interesserede i et af Danmarks allerstørste design-ikoner. Forbrugere under 40 år vurderer B&O’s image som dårligere end brands som Ikea, Ecco og Sony. Og mens danskere over 40 har bevaret en uændret holdning til Struer-virksomheden, er interessen fra folk under 40 dalende.

- Der er stadig mange i min generation, som ser på B&O med stor veneration. Men min datter på 19 år og hendes veninder er ret ligeglade med B&O. De vil langt hellere spare op til produkter fra Apple, udtaler Majken Schultz, professor ved CBS, vil Berlingske Business.

Undersøgelsen er gennemført af YouGov Zapera, og flere analytikere erklærer, at resultatet er som forventet. Rune Møller fra Jyske Bank hæfter sig blandt andet ved, at B&O rent teknologisk har haft svært ved at følge med konkurrenterne, og han vurderer samtidig, at B&O får et alvorligt problem, hvis gennemsnitsalderen blandt kunderne bliver ved med at stige.

B&O har ikke selv ønsket at kommentere analysen, men henholder sig til, at en imageanalyse udelukkende baseret på danske respondenter ikke er interessant for dem.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11