23948sdkhjf

360 graders lysshow i 167 meters højde

Martin Professional har meget mere end en finger med, når Londons berømte BT Tower tæller ned til OL 2012, der bliver afholdt i den britiske hovedstad.
Den globale kommunikationsgigant British Telecom, der tidligere har brugt Martins produkter til at illuminere sit tv-tårn i det centrale London, valgte også Martin til en ambitiøs opgradering af tårnets belysning.

Opgraderingen består blandt andet af en 360 graders mere end 280 kvadratmeter stor LEDvideoskærm i toppen af tårnet. Skærmen, der er fem meter høj, fungerer som et informationsbånd, der er sat rundt om tårnet i 167 meters højde og derfor kan ses fra store dele af det centrale London.

Lavet til ekstreme forhold
I den højde skal skærmen kunne tåle helt ekstreme vejrforhold, herunder også vindforhold op til orkanstyrke. Derfor er skærmen før opsætning blevet gennemtestet og udsat for regn, sne, høje temperaturer og vindstød på op til 190 km i timen.

- Martin blev valgt, fordi vores produkt som det eneste på markedet kunne leve op til kravspecifikationerne, og også fordi vi var de eneste, der kunne levere til den ønskede tidsfrist, som kun var på 11 uger, siger Christian Engsted, der ser projektet som særlig væsentligt for Martin, fordi der er tale om salg, ikke bare af lamper og teknologi, men af en samlet løsning, der tilfører værdi:

- Denne opgave går ud på mere end blot at lyse en bygning op. Det handler om at skabe et vartegn, som understøtter British Telecoms brand og image, og skabe opmærksomhed og aktivere både byens indbyggere og de mange turister.

Baseret på standardprodukter
Som en del af løsningen har Martin også konstrueret og leveret et elektronisk styre- og kontrolsystem, ligesom Martin står for den løbende service af installationen:

- Projektet er baseret på vores standardprodukter, men sammensat så selve løsningen bliver unik, men også så den giver mulighed for konceptuelle løsninger, der kan give nye opgaver, forklarer Christian Engsted.

For British Telecom har skærmen blandt andet betydet flere hits på selskabets hjemmeside, omtale i primetime på tv og synlighed på YouTube.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079