Kina skal bringe BB Electronics sammen med vestlige kunder
BB Electronics mander op i Kina. Med en udvidet salgsstyrke vil EMS-koncernen kapre vestlige kunder på det store marked.
Målet er i særlig grad at få flere kunder i folden i high complexity- segmentet, som er de lidt større kunder, typisk med højt miks af produkter og varianter samt forholdsvis små mængder, der har høje krav til EMSerens samlede set-up og som ønsker en lokal supply chain partner med ”Western business culture”. Det fortæller administrerende direktør og medejer Carsten Christensen til Electronic Supply:
- Vi går ikke efter kinesiske kunder. Der er primært fokus på vesteuropæiske og amerikanske firmaer med produktion og et marked i Kina, så vi bliver deres lokale high complexity-producent i Kina.
BB Electronics har i dag over 400 ansatte på firmaets fabrik i Suzhou i Kina.
Store resultater - fra næste år
Senest har BB været med på den store elektronikmesse Electronica China, der blev afviklet i Shanghai i midten af marts 2017.
- Vi har fået meget fin feed back på baggrund af messen, så vi har meget travlt i Suzhou med de nye kunder, siger Carsten Christensen.
Resultaterne af indsatsen i Kine viser sig allerede nu, men den store bonus forventer Carsten Christensen først at hente på lidt længere sigt:
- Det kommer naturligvis til at give os vækst i år og senere hen. Der er lang dialog fra leads bliver til større volumen i produktioner. 2017 ser godt ud, men nysalget vil først for alvor slå igennem i 2018, siger direktøren.