23948sdkhjf

Mobiltelefonmesse i finanskrisens skygge

I disse dage løber Mobile World Congress af stabelen i Barcelona. I år er ni danske virksomheder repræsenteret på messen.
I år er messen måske vigtigere end nogensinde for verdens mobiltelefonproducenter. Dels har finanskrisen betydet kraftigt faldende salgstal for mange producenter, og dels presses mange af nye løsninger fra fx computerproducenter, der i stigende grad integrerer mobilt bredbånd i de bærbare computere. Alligevel vælger teleanalytiker John Strand at anskue messen fra den positive vinkel, og han forventer at se mange nye løsninger på standene. Det skriver Berlingske Business.

- Det er ikke svært at finde ting, der kan gøre en deprimeret. Men man bør se anderledes på messen, nemlig på alt det, der vil ske - se på, hvordan mobilindustrien kan være med til at forbedre verdensøkonomien og gøre hverdagen nemmere og billigere. Men 2009 vil for mange leverandører blive sandhedens øjeblik, hvor de skal vise deres eksistensberettigelse eller glemme mobilbranchen. Vi håber, at den økonomiske krise vil få mange innovative aktører til at fokusere mere på de bagvedliggende forretningsmodeller, så de kommer tilbage på kongressen i 2010, forklarer han til Berlingske Business.

Igen i år er en række danske leverandører at finde i Barcelona. Det sker på en fællesstand arrangeret af IT- og televirksomheder, IT-Branchen. I alt ni virksomheder har fundet vej til messen; AM3D, Blip Systems, BluPositions, Mobitech, Radiocomp, Telebilling, Telecom Scandinavia, Telogic og Vopium.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078