Kubos nytårsforsæt: Vil sælge en kvart million robotter
2016 blev et skelsættende år for Odense-iværksætterne Kubo. IT-koncernen KMD valgte at investere penge og tid i firmaets lille læringsrobot, der kom international bevågenhed og priser. Samtidig blev det til 140 solgte robotter mod en forventning om 40 styk. Det skriver trendsonline.dk.
På to do-listen i 2017 er blandt andet en crowdfunding-kampagne, som skal skaffe værdifuld opmærksomhed og basis for at finde de rette investorer.
- Kampagnen skal ikke kun sikre kapital, men også PR og styrke til at tale med investorer i hele verden, skoler og forældre, som vil være med til at bringe Kubo ud til en masse børn. I 2017 skal vi finde de rette partnere. Vi har en masse idéer og vi ved, hvilken retning vi skal i. Vi mangler bare dataen til at basere vores strategier på, siger CEO og medstifter Tommy Otzen til tendsonline.dk.
Og med de rette salgspartnere på plads har Kubo ifølge mediet også et stort salgsmål: 250.000 robotter vil Kubo sælge i løbet af 2017.
Kilde: trendsonline.dk