BB Electronics lægger flere kræfter i mellemsegmentet
Målet er mere arbejde for de lidt mindre kunder i Danmark.
EMS-virksomheden har været gennem nogle store omvæltninger. Først og fremmest salget i februar til en investorgruppe, der talte direktøren og bestyrelsesformanden. Elektronikmessen i Odense er også en velvalgt lejlighed til at vise, at virksomheden stadig er på markedet samt for at promovere det nye ejerskab.
Ændringerne betyder også, at BB Electronics nu bruger ekstra kræfter på at vinde de mellemstore danske kunders gunst. Organisatoriske ændringer i salget skal være med til at skaffe flere leverandøropgaver i det nye fokusområde, mellemsegmentet.
- Det gør vi, fordi vi ser et vækstpotentiale i feltet, og fordi vi er til stede i Danmark med produktion og infrastruktur, siger Karl Aage Nielsen.
Opgaverne for gruppen har hele tiden været der. Der skal bare gerne komme flere af dem. Hermed ligger også en erkendelse af, at BB har lært, at man ikke kan håndtere alle kundegrupper på én måde.
- Vi har lært, at man ikke kan sætte alt i en kunde. Store og mellemstore kunder kan agere forskelligt.