23948sdkhjf

Dansk teknologi får smilene frem i Genève lufthavn

Blip Systems er med til at halvere ventetiden i Schweiz’ næststørste lufthavn.
To danske firmaer har spillet en afgørende rolle i at halvere de rejsendes ventetid i Genève Aéroport, Schweiz næststørste lufthavn.

Lufthavnen besluttede i 2014 at planlægning skulle forbedres og effektiviteten i checkpoints have et løft. Valget faldt på en kombineret løsning fra Blip Systems og Copenhagen Optimization (C-OPT), som skulle forbedre lufthavnens ressourceforbrug og skabe operationel synlighed ved hjælp af målinger i realtid samt avanceret data intelligence.

Resultatet er til at tage og føle på. Den gennemsnitlige ventetid i security er reduceret med 51 procent fra 7 til 3,5 minutter. I tilgift er antallet af dage med tilfredsstillende performance mere end femdoblet.

Vokset fra én til adskillige processer
Den kombinerede løsning måler og analyserer på nøglefaktorer i køudvikling ved hjælp af Blip Systems’ BlipTrack-system med bluetooth og WiFi-sensorer, forventninger til passagerantal i forhold til de faktiske tal, hvordan åbning af nye køer spiller sammen med planer med mere.

Samlet giver løsningen lufthavnen mulighed for at evaluere på, hvorfor køerne udviklede sig som de gjorde samt analyse forbedringsmuligheder.

- Vi sætter pris på det langsigtede samarbejde med Genève Aéroport og deres professionelle og innovative tilgang til brugen af data til at forbedre effektiviteten. Det har været et privilegium at arbejde samme med så dedikerede folk, fra de første BlipTrack installationer i Central Security til nu at omfatte adskillige andre lufthavnsprocesser, og fra kun at blive brugt til at måle til nu også at forudsige, udtaler Kim Hermansen, ingeniør ved BLIP Systems.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062