Belysningsproducent fremviser historisk godt resultat
Tocifret vækst på top og bundlinje giver Frandsen Group rekord-overskud.
Omsætningsvæksten lød på 19 procent og overskuddet før skat steg med 14 procent. Væksten tilskriver selskabet blandt andet intensiveret fokus på design, produktudvikling og kvalitet.
Forretningsområdet Frandsen Lighting fordoblede omsætningen i 2015 sammenlignet med året før. Fremgangen er sket på baggrund af deltagelse i en række internationale projekter, øget samarbejde med eksisterende kunder og der er leveret større ordrer med specielt designede lamper til flere hotelkæder verden over.
Dels har øget fokus på Tyskland og Skandinavien ført til en række nye projekter, dels har en offensiv i USA affødt store projekter i 2016, som fortsætter ind i 2016.
Frandsen Projekt har også flyttet en stor del af sin vækstproduktion tilbage til Danmark. Trækker sker for at sikre kortere leveringstid, kortere udviklingstid og fleksibilitet. På koncernniveau produceres dog stadig en stor mængde varer i Kina.
Frandsen Retail, selskabets største forretningsområde havde en omsætningsvækst på 8 procent. Væksten skuldes et fortsat tæt udviklingssamarbejde med en række store internationale boligkæder.
Ved indgangen til 2016 stod Frandsen Group styrket. Både omsætning og ordreindgang var væsentligt over samme periode i 2015.
Frandsen Project har en række projekter i pipelinen takket være den målrettede marketingindsats i 2015. Det nye, høje omsætningsniveau, afdelingen nåede i 2015 ventes at fortsætte.
Frandsen Retail forventer også fortsat vækst grundet udviklingssamarbejder med en række detailkæder.