23948sdkhjf

Sensorfirma ændrer fokus efter sparringforløb

Iværksætterne bag firmaet Shute har måttet sande, at det ikke er nok at lave en masse sensorer og sende dem til kunderne. Til gengæld er det blevet lettere at sælge high-tech produkterne.
- Vi troede bare, vi skulle lave en masse sensorer nede i kælderen, pakke dem ind i en kasse og så sende dem afsted. I stedet skulle vi lære at fokusere på de data, som vi rent faktisk kan levere, siger Michael Ølund, medstifter af teknologifirmaet Shute, til Børsen.

Shute fremstiller optiske fibre med indbyggede sensorer, som kan måle temperaturer og fugtighed. Tanken var oprindeligt, at produkterne skulle sælges til bygge- og entreprenørbranchen. Forretningsmodellen har dog fået en drejning efter, at Shute har været med i sparrings- og vækstprojektet Bridging the Gap.

Bridging the Gap, som Industriens Fond står bag, vil – som navnet antyder – bygge bro mellem innovative idéer og industrien, hvor de kan anvendes. Med andre ord skal teknologien kommercialiseres.

For Shute har Bridging the Gap-deltagelsen betydet, at de data og værdier, sensorerne leverer, er kommet i forgrunden. Og det har givet pote rent salgsmæssigt, fortæller Michael Ølund.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094